onsdag 9 april 2014

Sovrum - Inspiraiton

Jag tror att nästa projekt här hemma blir vårt sovrum. Jag trivs inte som det är idag. Egentligen är det ett härligt, ganska stort vindsrum med både vanligt fönster och takfönster. Idag har vi både sängplats och arbetsplats där, plus två klädkamrar  (varav en walk-in closet) och en motioncykel. Ska man tänka feng shui så ska där ju inte vara någon arbetsplats i samma rum som man sover, och definitivt inte någon motioncykel…  men vad gör man när det är enda platsen man kan ha det?

Jag har samlat inspirationsbilder till sovrum på pinterest.
Det första sovrummet är det som inspirerar mig mest, kanske för att det påminner om vårt sovrum. Det är alltså såhär det skulle kunna bli om vi målar väggen bakom sängen grå och tar bort sängramen.
 Sängbord behöver ju inte vara traditionella, utan man kan ta en pall eller trästubbe.

Sängbordet från kartell är dock en favorit.

Sen planerar jag att ha en stor ljus, mjuk matta på golvet. Tänkte man kan ta två Ådum-mattor från IKEA och lägga dem brevid varanda. 


Såhär ser sovrummet ut idag. Det gäller bara att få till arbetsplatsen också så att den inte känns stökig och störande. Inspirationsbilder till arbetsplats har jag visat tidigare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar