lördag 4 april 2015

Utflyktsdag med Magasin 36, strandaktiviteter och padel

Påsk i Skåne innebär konstrunda för många, men vi gjorde en massa andra aktiviteter idag istället. Det började med besök i Höganäs på Magasin 36, en av mina favoritbutiker. Vädret var helt underbart så vi fikade först utomhus och sen gick vi runt där inne och tittade på alla fina saker de har där.

I barnbutiken finns mycket fint från Ferm living 

Inne i Butiken har de mycket saker och möbler från Tine K.

 Den gamla Höganäsfabriken är otroligt häftig byggnad, och de många stora möblerna som säljs där passar bra in. Visst är lampan med koppar- och mässingslöv cool!
Här gillar jag soffbordet och fotot på väggen extra mycket. 

Skrivbord med lampa från Jielde. Kul idé att sätta upp en massa gamla speglar på väggen.

Efter Höganäs träffades vi alla (mormor och morfar och mina syskon med familjer) på stranden i Hittarp, där Cilla och Patrick fixat grillning ute och en massa aktiviteter. Gud så mysigt, och det smakar extra bra att äta ute.


Boule, äggstafett, skattjakt och drakflygning var bara några av aktiviteterna.


Mätta, nöjda och glada åkte vi vidare till en padelanläggning som snart ska öppna i södra Helsingborg. Patrick känner de som ska driva stället så vi fick komma intill redan nu och spela. Det var superkul och inte så svårt för nybörjare. Det är en mellanting mellan tennis och squash. I Skåne finns det padelbanor på flera ställen, men jag tror inte det är så vanligt i andra städer (än så länge).


Just nu sitter jag i soffan, lagom vindpinad, trött (och genomförkyld) och är nöjd med påskaftonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar