tisdag 23 juni 2015

Koloniträdgårdar

Åh det finns så mycket fint i koloniträdgårdarna nu. Det blommar för fullt.
Jag hade inte med mig "finkameran" men var bara tvungen att ta lite bilder med mobilen av allt det vackra nu ikväll.

 Stjärnflocka
Vilken härlig entré, där man skymtar en prunkande gång fram till det lilla kolonihuset. 

En mysig sittgrupp under äppelträdet

Det finns många grusgångar kantade med rabatter fulla av blommor fram till husen. Den rosa cykeln passar bra in ;-)

Här har man skippat grusgången hela vägen fram till huset, till förmån för en gräsmatta istället. Fint tycker jag. 

Flera pionsorter har redan slagit ut, men många är på väg att slå ut. Önskar det fanns doft på nätet, för de här doftade fantastiskt. 

Blommor i överflöd

 Om jag hade en koloniträdgård skulle jag också odla mycket som går att äta.

Det är fantastiskt att gå omkring bland koloniträdgårdarna varje dag när jag är ute med Joshi. Det finns alltid något nytt att titta på och nya blommor som slagit ut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar