lördag 26 januari 2019

Vardagsrum

Nu har vi snart bott i detta huset i 15 år och mycket av inredningen köpte vi när vi flyttade in eller hade med oss sedan tidigare. I vardagsrummet t ex där vi hade fåtöljer och soffbord sedan tidigare och köpte matbord med stolar samt soffa när vi flyttade in.

Åskbollen fick vi av svärfar när vi hade bott här några år och den älskar vi (kanske Joshi mest). Den och våra lampor får sätta stilen.

Både soffan och fåtöljerna är väldigt slitna och måste bytas ut (eller kanske att man kan stoppa och klä om fåtöljerna). Stolarna runt matbordet har jag tröttnat på och jag tycker inte de passar in stilmässigt längre, så det skulle vi alltså vilja byta ut.

Soffbord har vi faktiskt redan beställt. Det blir Tavolo con Ruoto, ett lågt glasbord med stora hjul som jag alltid har gillat. Redan 1996 när jag flyttade från Köpenhamn och såg det i en affär har jag velat ha det.
Frågan är vilken soffa vi ska välja till? Har letat ett tag och har några alternativ.
En rostfärgad modulsoffa kanske?

Eller en grå med smala armstöd (Petito)?

Eller kanske en grå med lite bredare armstöd och som är djupare?

Har bara sett denna från Tine K på nätet och vet inte om den är fin och skön i verkligheten. Men snygg på bild är den!


Fåtöljer har vi inte kommit till än... Men kanske sådana?

Eller matstolar... Men jag gillar läderklädda Grand Prix eller Sjuan i design av Arne Jacobsen.


Börjar bli läge att ta beslut snart, men det är ju så svår och jag är så velig.
Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar