onsdag 9 juli 2014

Sommarhus - Inspiration

Drömmen om ett eget sommarhus blir starkare och starkare för varje år. Vi hittade ett drömställe i Standbaden utanför Höganäs för två år sedan, men när jag skulle ringa banken drog sig maken ur. Med facit i hand var det tur, men drömmen lever kvar.
Jag har ett sommarhus-album på pinterest, där jag samlar inspiration och som jag tänkte visa exempel på här.
Exteriört måste det smälta ihop med omgivningen, så om det ligger vid skogen eller stranden tycker jag lärkträ eller svart passar.

 Utekök vill jag gärna ha. Det är på semestern som man vill vara ute och har tid att förbereda maten.

Interiört passar med vitt i ett sommarhus, gärna i kombination med trä. Liggande träplankor, vitmålade är snyggt tycker jag.

Vitt, vitt, vitt

Det är fint med färgstarka detaljer. Kanske lite loppisfynd. 

 Mysigast är om barnen får dela rum och ha våningssängar. 

Drömmen är såklart att se havet från sovrumsfönstret :-)

En liten gäststuga på tomten skulle jag vilja ha för familj och kompisar som kommer på besök. 

Ja, drömma kan man ju alltid få göra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar