måndag 30 december 2013

Nyårsförberedelse

Så länge Marcus och jag känt varandra (17 år) har vi firat nyår med kompisar från Linköping. De senaste åren har även vår grannfamilj varit med och det blir the same procedure i år. Det blir hemma hos oss, så det är endel att förbereda.
Idag har har varit stora städ, fix- och bakdagen. Ella och jag var till blomsteraffären och köpte vita blommor. Dukningen ska nämligen gå i vitt och grönt imorgon. Jag gjorde iordning små buketter till olika bord. Jag gillar koppardetaljer och satte vit gerbera och lite grönt i vaser som jag köpte på Galleri Nivå 125 i Båstad i somras.

Ella har också hjälpt mig med bakningen (som vanligt :- ) och det har blivit en hallontårta (som ska serveras fryst, så den står i frysen nu), surdegsfrallor (som får jäsa i kylen till imorgon, så att vi kan få en god frukost), musli (till våra övernattande långväga gäster) och vi har förberett deg till syltkakor som ska bakas imorgon bitti.





Imorgon återstår lite fix, sen är vi redo för våra nyårsgäster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar