måndag 6 januari 2014

Kokböcker

Idag började jag rensa i tidningsstället som suttit på väggen i köket. Från början hade vi diverse magasin där, men när jag rensade insåg jag att vi bara har skräp numera. Jag funderade på vad man skulle kunna ha där istället och kom på att det vore snyggt att sätta upp tavellister med kokböcker.  På eftermiddagen  åkte jag till IKEA och köpte tavellister och på kvällen kom de upp.
Det blev sådan skillnad! Dessutom tycker jag det är fint med kok- och bakböcker och så kan man ju ha framme sina favoriter för tillfället. Det senaste tillskottet är boken om surdegsbröd som jag fick i julklapp.

Linda Lomelinos tårtbok har fantastiska bilder på urläckra tårtor. Jag har testat att göra några av dem och det blir jättefina tårtor (kanske finare än goda, lite för mycket glasyr för min smak). 


1 kommentar:

  1. Snyggt och inspirerande! Jag ska nog sortera bort en del gamla kokböcker. Kul att ha de finaste väl synliga!

    SvaraRadera