onsdag 29 januari 2014

Mys en onsdag

Ikväll har vi haft det så mysigt (och därför har jag samlat lite mysbilder som jag hittat på nätet). Jag hämtade flickorna tidigt på skolan för att kunna lämna Julia på konståkningen kl 16. När jag sen satt och jobbade hemma bakade Filippa och Ella scones som vi smaskade på. Efter middag med hela familjen hjälpte jag Filippa med läxorna och hon fick träna lite extra på handstilen, eftersom hennes fröken klagat på den. Så vi provade lite olika stilar och hon hittade en stil som hon själv gillade :-)

Jag ska göra allergiutredning på fredag och har tejp med olika ämnen påklistrade på ryggen, så jag får inte bli blöt eller svettig (dvs inte träna) fram till fredag. Jag kände ändå för att röra lite på mig och kom på att stavgång kunde vara lagom ansträngande. Jag fick med mig de äldsta flickorna (Filippa 9 och Julia 8 år) som tog sina längdstavar. Vi gick och spanade in en massa fina hus i närområdet i Stora Mossen och pratade hela vägen. Hur mysigt som helst!


Sen var det dags för god natt saga för Ella (6 år) <3


Avslutar kvällen med en kopp te framför datorn medan Marcus sitter i soffan med paddan. Dagens moderna samhälle... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar