söndag 19 januari 2014

Tulips and Kitchen

Det är något visst med de första tulpanerna för säsongen. Även om det är mitt i vintern, så kan man känna att det faktiskt kommer en vår så småningom. Jag älskar i och för sig vintern, och vill ha så mycket snö som möjligt så att man kan åka skidor och pulka. Det blir så mycket ljusare ut också. Jag blir glad av snö helt enkelt! och tulpaner...
 Vasen fyndade jag på Ikea för 15 kr för några veckor sedan. Tyget till duken kommer därifrån också.

Man kan ana köket i bakgrunden på bilderna. Tänkte jag skulle visa hur vårt kök ser ut egentligen, för det har jag inte gjort innan.

Köket är 10 år gammalt (vilket huset också är), och det kan man se - inte bara på stilen utan också att 10 småbarnsår har slitit på luckorna. Tyvärr har måtten på skåpen utgått ur Myresjököks sortiment, så det går inte bara att byta luckorna, utan det får nog bli ett nytt kök så småningom.
Kakelmosaiken är matt ljusgrå, från Höganäs kakel. Den grå tapeten med ljusrosa magnolia kommer från Boråstapeter.


Här står min julklapp, en matberedare från Kenwood, som jag bara älskar. Jag gillar att baka, både bröd, bullar och kakor och det blev faktiskt mycket lättare med en matberedare, särskilt att baka bröd.
Brickan har vi fått av kompisar. Den är designad av ISAK.co.uk

Nästa steg i köket blir att byta ut kyl- och frys, som verkar ha gjort sitt efter 10 år och sen måste vi fundera på hur köket ska se ut. Jag gillar industristilen i kök, men kan inte helt bestämma hur vi ska ha det. Jag får visa lite köksinspiration en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar