torsdag 16 januari 2014

Matbord

Jag tittade igenom min board med matplatser på pinterest och tänkte visa några matbord jag tycker är fina.
 Jag tror att detta ursnygga matbord är från norska Slettvoll. Kanske någon som vet?

 Tulip av Eero Saarinen är ju en klassiker.

Såhär skulle det kunna se ut hos oss, för vårt matbord i vardagsrummet liknar detta, och stolarna har vi i köket. Borde nog kombinera dem... Även Andy Warhol planschen har vi, så detta var en favoritmiljö.

Eller jag borde kanske måla matbordet svart? Snyggt till Eames-stolarna.

Detta bordet är sanslöst fint, men jag har ingen aning om var det kommer från. Fint med ljust trä i kombination med vita Eames-stolar.

Såhär ser matplatserna ut hos oss idag. Får se när det är dags att förnya...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar